ניקוי אמבטיה – איך לנקות את האמבטיה בצורה נכונה?

כולנו זוכרים את הפרסומת – "שאני אשפשף"? ובכן, אי אפשר להימנע ממחיר המצב של האמבטיה ולא משנה מה עושים וכמה מקפידים, בסופו של דבר הסביבה הרטובה מכריעה והנזקים נראים בכל אמבט באשר הוא.

חשוב להבין שהזוהמה של הרטיבות היא לא רק לא אסתטית, בעליל. הבעיה המרכזית שלה היא שהיא לא בריאה, אבל ממש.

מעבר לזה שזה נורא לא בריא לנשום את כל העובש הזה יש לו כל כך הרבה דרכים נוראיות לחדור אל הגוף ואל המערכות שלנו ולהתקע בהן שזה באמת סכנת נפשות אמיתית.

רוצים לבצע ניקוי אמבטיה בצורה מוצלחת ומקצועית ככל האפשר? כדי לעשות זאת תצטרכו לעשות שימוש בחומרים מסירי האבנית, וחומרי ניקיון חזקים ואפקטיביים אשר נחשבים ייעודיים לאמבטיה.

כאשר אתם ניגשים לחנות כלבו תוכלו למצוא בה חומרי ניקיון שמיועדים לניקיון של אזורים כאלה באופן ספציפי, כאשר זה בדיוק מה שכל אחד מכם צריך לקנות כדי להשיג מענה מצוין בכל הנוגע לנושא הזה.

תחזוקת חדר אמבטיה

על מנת לשמור על הבריאות שלכם ועל הנראות של חדר האמבטיה שמשרת אותנו נאמנה וחיוני כל כך לתפקוד היום יומי של כלל באי הבית, הנה מה שעליכם לעשות.

  1. לאוורר היטב לאחר שימוש בעיקר – חדר הרחצה שלנו משול לצלחת פטרי ענקית ופעילה במיוחד. התנאים הספציפיים מאד של רטיבות מייצרים אטמוספרה מושלמת להתרבות של צורות חיים שונות, משונות ומזיקות מאד לבריאות האדם. על מנת להקטין את האטרקטיביות הסביבתית להתרבות צורות חיים אלו חשוב מאד להקפיד על אוורור של חדר האמבטיה. חלק מתחזוקה שוטפת שנוגעת אל תחום של ניקוי אמבטיות כמו גם ניקוי שטיחי אמבט היא האוורור של הסביבה, בעיקר אחרי מקלחות, בעיקר בעיקר בחורף שגם ככה רטוב והכל מתייבש הרבה יותר לאט.
  2. להקפיד על תחזוקת ניקיון – בלי לדלג על ניקיונות, בלי לעגל פינות, אלא להשקיע לפחות פעם בשבוע, כל שבוע על ניקיון יסודי ומעמיק של כל הסביבה לרבות ניקוי השטיחים באמבטיה, חיטוי הרובה וניקוי יסודי של כל החריצים והוצאת הג'יפה שמצטברת בהם.
  3. ניקוי אמבטיה מקצועי תקופתי – חשוב מאד להשקיע באופן תדיר ותקופתי בשירותי ניקוי אמבטיה יסודיים וקפדניים וזה מה שירחיק אתכם משיפוץ. ניקוי אמבטיה מקצועי יעניק לכם רמה עמוקה ויסודית מאד של ניקיון והאמבטיה תהיה ממש כמו חדשה אחרי, מה שיתן לכם עוד לא מעט זמן לחיות בסביבה בטוחה מבחינה בריאותית.

חשוב מאד לא להזניח את מצב האמבטיה משום שזה לא רק עניין של אסתטיקה ועל מנת לשמור על הבריאות, על המראה של הבית וגם על הערך שלו חשוב מאד להקפיד על ניקוי אמבטיה כל הזמן, וכמה שיותר.

שירות מקצועי של חידוש אמבטיות וניקוי יוכל להעניק לכם רמה גבוהה מאוד של ניקיון ובטיחות, וזה חשוב עוד יותר בבתים עם ילדים ואנשים מבוגרים.

ניקוי אמבטיה
ניקוי אמבטיה אקרילית

למה חשוב לא לוותר על ניקיון באמבטיה

חדר האמבטיה נחשב לרוב לאחד החדרים החיוניים אך המאתגרים ביותר לשמור בו על ניקיון מכל חדרי הבית.

מהי החשיבות של ניקוי אמבטיה ואיך מנקים חדר אמבטיה ישן במיוחד? האם יש שיטות ייחודיות ומה עושים אם לא מצליחים לנקות את חדר הרחצה?

מיד נגלה לכם את כל הסודות לחדר אמבטיה מבריק ומצוחצח שלא תרצו לצאת ממנו.

החשיבות של אמבטיה נקיה בבית

ניקוי אמבטיה אינו קשור רק לאסתטיקה. ניקוי חדר הרחצה עוסק בבטיחות ואריכות ימים של הכלים הסניטריים באמבטיה ובריאות בני הבית.

חדרי האמבטיה הם כר פורה במיוחד עבור חיידקים, פטריות ושאר ווירוסים וחיידקים אחרים המתפתחים וצומחים בשל הסביבה החמה והלחה באמבטיה.

ניקיון חדר אמבטיה באופן קבוע מפחית את הסיכון לזיהומים ומחלות הנגרמים על ידי מיקרואורגניזמים אלה.

מלבד סיבות בריאותיות, חדר אמבטיה נקי תורם גם לנוחות ולשלווה הכללית של ביתכם ושל הגרים בבית. הוא מספק חוויה נעימה ומרעננת למשתמשים בו.

יתר על כן, ניקוי קבוע מונע הצטברות של לכלוך, כתמים או אבנית, מה שעלול להוביל לנזקים לטווח ארוך יותר לכלים הסניטריים ולמשטחים, וכך גם חוסך כספים בשל תיקונים עתידיים.

איך תוכלו לנקות אמבטיה ישנה?

חדרי אמבטיה ישנים יכולים להציב אתגרים ייחודיים עקב בלאי, כתמים עיקשים או חומרים ישנים שקשה להסיר אותם.

הנה כמה דרכים לניקוי חדר אמבטיה ישן שישאירו אותו נוצץ ומבריק:

  • ניקוי אבק – ניקוי אבק מכל המשטחים, בזמן ניקוי אמבטיה כולל גופי תאורה, אדני חלונות האמבטיה ועוד כל אלמנט הנמצא סמוך לחלונות או שאתם רואים עליו אבק יגרום ללכלוך פחות להצטבר, וגם לפחות קורי עכביש.
  • סילוק עובש וטחב – חדרי אמבטיה ישנים יכולים לעיתים קרובות לסבול מעובש וטחב. השתמשו בתמיסה של אקונומיקה או חומרי ניקוי ייחודים והניחו לה לשבת לפחות 10 דקות, ואז שפשפו ושטפו.

    באופן עקרוני סילוק עובש וטחב מומלץ שייעשו על ידי אנשי מקצוע המתמחים בכך גם מבחינת ההתנהלות מול חומרי הניקוי וגם מבחינת היכולת לוודא שהעובש והטחב אכן מסולקים באופן טוטאלי.

  • ניקוי כלים סניטריים ואביזרי אמבטיה – חשוב לוודא שהשימוש בניקוי זה הוא בחומרי  ניקוי עדינים שאינם שוחקים או גורמים לנזקים. גם כאן יש צורך באנשי מקצוע ברמה גבוהה לביצוע הפעולה.
ניקיון אמבטיה
חיטוי אמבטיה

ניקוי חדר האמבטיה עם חומרי ניקיון שמסירים אבנית – יהיו חיוניים

בין הדברים החשובים ביותר כאשר מחפשים אחר מענה של ניקוי אמבטיה יהיה לקנות חומרי ניקיון אשר נחשבים אפקטיביים בכל נוגע להסרת האבנית.

חומרים כאלה יוכלו לאפשר לכם להפוך את האמבטיה להרבה יותר נקייה וכזו שיהיה לכם פשוט כיף להיות בה בכל יום.

אז אל תשכחו את החשיבות של רכישת מסירי האבנית וזאת אם תרצו להשיג תוצאות ניקיון טובה ככל האפשר.

חומרי ניקיון ייעודיים לניקוי האמבטיה – מומלץ לקנות אותם

המלצה נוספת שלנו בכל הנוגע אל ניקוי אמבטיה זה לקנות חומרי ניקיון ייעודיים אשר נוצרו לניקיון של אמבטיה ואזורים דומים בבית.

רכישה של חומרים כאלה תאפשר לכם להשיג את התוצאות הטובות ביותר וללא שום פשרות בכל הנוגע לכך.

אז שימו לב כי אתם מבינים זאת היטב ויודעים לבחור בצורה נכונה וזאת על מנת להשיג את המענה לו אתם מצפים וללא שום בעיות עם כך.

אלו מכם שיפעלו בדרך הזו יוכלו לראות בבירור כי הם יהיו במקום הרצוי ויוכלו למצוא עצמם משיגים בדיוק את המענה המצופה וללא יותר מידי קושי בכל הנוגע לעניין הזה.

אז אל תוותרו על הדבר ונסו להתייחס לכל הפרטים הקטנים שיהיו קיימים בדרך. הרי בוודאי תרצו להיות מרוצים בכל הנוגע לסוגיה הזו ובמאת האחוזים.

ניקוי אמבטיה אקרילית – איך זה מתבצע?

בין אם ביצעתם הלבשת אמבטיה שהינה אקרילית ובין אם זוהי האמבטיה המקורית, אמבטיות אקריל הן פופולריות במיוחד בעיקר בשל העמידות והגימור המבריק שלהן.

עם זאת, הן יכולות להישרט בקלות, ולכן יש לנקוט זהירות מיוחדת במהלך הניקוי.

יש להימנע מחומרי ניקוי שוחקים או כלים שעלולים לשרוט את פני השטח.

במקום זאת, בחרו בחומרי ניקוי שאינם שוחקים כמו סבון כלים עדין, חומץ או חומר ניקוי לאמבטיה שתוכנן במיוחד עבור אמבטיות אקריל.

לניקוי, יש למלא את האמבט במים חמימים והוסיפו את חומר הניקוי שבחרתם או שנבחר על ידי אנשי המקצוע.

הניחו לו לשבת 15 עד 20 דקות, ואז רוקנו את האמבט והשתמשו בספוג רך או מטלית כדי לקרצף בעדינות את פני השטח.

יש להקפיד לשטוף היטב כדי למנוע שאריות או הצטברות.

לכתמים עיקשים, ניתן למרוח סודה לשתייה ומשחת מים, לתת להם לשבת כמה דקות על פני השטח לפני ניקיון עם מטלית רכה, ולאחר מכן לשטוף ביסודיות.

שדרוג האמבטיה – מבלי שתצטרכו להחליפה לגמרי

מה עושים אם אי אפשר לנקות את חדר האמבטיה?

אם אינכם מסוגלים פיזית לנקות את חדר האמבטיה שלכם בגלל מוגבלות, גיל או מצב בריאותי, או שפשוט אין לכם זמן, יש כמה אפשרויות זמינות:

  • שכירת שירות ניקיון מקצועי – אנשי מקצוע המתמחים בתחום ינקו את חדר הרחצה שלכם בצורה יסודית ומקצועית, לרוב עם המוצרים והציוד שלהם תוך הבנה עמוקה בחומרי הניקיון.

    זוהי האפשרות הטובה ביותר שגם תשאיר לכם חדר אמבטיה נקי ואיכותי, ותשפר לכם משמעותית את איכות החיים. לאחר ניקיון יסודי תמיד גם אפשר לבצע צביעת אמבטיה ולהעניק שיפוץ אסתטי נעים לגימור.

  • גיוס עזרה מחברים או משפחה – אם יש לכם מישהו שמוכן לעזור, זו יכולה להיות דרך קלה ונוחה לשמור על חדר הרחצה שלכם נקי, ניקוי אמבטיה היא אולי פעולה מאתגרת, אך משתלמת מאד ברמה הבריאותית והאווירה הנעימה בה לאחרי כן.
  • תכניות סיוע קהילתיות – כאשר מדובר על ניקוי אמבטיה לקהילות מסוימות יש תכניות התנדבות או בעלות נמוכה כדי לסייע לקשישים, נכים או אנשים בעלי הכנסה נמוכה עם משימות ביתיות כמו ניקיון.

אפשר גם לפנות אל חברת ניקיון מקצועית

אפשרות נוספת שתהיה קיימת לכם בכל הנוגע אל ניקוי אמבטיה זה לפנות אל חברת ניקיון מקצועית אשר תדע לעשות שימוש בחומרי הניקיון המתאימים ביותר ולפעול בצורה מאוד מקצועית ואפקטיבית.

פנייה אל חברה כזו תוכל לאפשר לכל אחד מכם להשיג מענה מצוין ולאפשר לכם להיות בטוחים כי תשיגו בדיוק את טיפול חידוש האמבטיה לו אתם מצפים ומעוניינים בו וללא שום בעיה.

וודאו כי אתם מתייחסים לעניין הזה בצורה אחראית וחכמה ככל האפשר וזאת על מנת להבטיח שהתוצאה הסופית תהיה לשביעות רצונכם ובמאת האחוזים. זו תהיה דרך הפעולה החכמה ביותר שתוכלו להעלות בדעתכם בעצם. 

אז אל תוותרו על האפשרות הזו ונסו לפעול בהתאם. במידת הצורך תוכלו לפנות אל שלל גורמי מקצוע שונים כדי להשיג מבוקשכם בעניין הזה ובמאת האחוזים.

למה אתם מחכים?

 ניקוי אמבטיה – שאלות ותשובות

מהם כמה סימנים לכך שהאמבטיה שלי זקוקה לניקוי אמבטיה עמוק?

כמה סימנים לכך שחדר האמבטיה עשוי להזדקק לניקוי עמוק כוללים ריחות לא נעימים מתמשכים, עובש או טחב גלוי, הצטברות אבנית על מתקנים וכתמים עיקשים על האסלה, הכיור או האמבטיה.

אם אין לי זמן לניקיון חדר אמבטיה רגיל, מה אני יכול לעשות כדי לשמור על הניקיון?

אם אתם לחוצים בזמן, נסו ליישם שגרות יומיומיות מהירות כגון ניגוב משטחים במגבונים מחטאים, שימוש בתרסיס יומי למקלחת למניעת הצטברות שאריות סבון, ותמיד הקפידו לאוורר את חדר האמבטיה לאחר השימוש כדי למנוע הצטברות של לחות.

עם זאת, יש להשלים אמצעים אלה עם ניקוי עמוק יותר באופן קבוע ככל האפשר.

מהי אבנית, וכיצד היא משפיעה על ניקיון חדר האמבטיה?

אבנית היא משקע קשה העשוי מסידן שנוצר לעתים קרובות על מתקנים ומכשירים בסביבת מים.

בחדרי אמבטיה האבנית יכולה לגרום להצטברות לא אסתטית על ברזים, ראשי מקלחת וביוב, ולהשפיע על הניקיון והמראה הכללי.

ניקוי רגיל יכול לעזור בניהול הצטברות אבנית, אך עבור משקעים עקשניים, ייתכן שיהיה עליכם להשתמש במסיר אבנית או בתמיסת חומץ תוצרת בית.

 

אנחנו בחברת תותי אמבטיות מאמינים שניקיון חדר הרחצה מוביל לאיכות חיים גבוהה. בחברתנו צוות מיומן ומקצועי לטיפול בחדר האמבטיה החל מחידוש מלא ועד לחידוש חלקי.

הלבשת אמבטיות, חידוש כיורים, חידוש אמבטיה מלא, תיקון מקלחונים ועוד. כל העבודה נעשית תחת עמידה של התקנים המחמירים ביותר, ובחירת חומרי הגלם הטובים ביותר.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

שתפו את המאמר לאדם שחייב לקרוא:
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 95 ביקורות
×
js_loader